Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MR

Nejhorsi je, ze jste vubec, ale vubec nepochopil co znamena dite ucit. Hned na zacatku pisete

s vypracovanim ukolu pomuzou rodice, google, nebo kamaradi. To je extremni chyba. Ukol musi vypracovat dite samo a i spatne vypracovany odevzdat. To ze ho vypracujete spolecne zadelava na strasnej pruser. Protoze ucitel ma pocit, ze zak latku pochopil a muze se pokracovat. Ale ve vasem pripade ji dite nepocbopilo a latku nezvlada. Takze nyni sice pracuje na jednicky, ale ve finale az prijde do skoly tak bude hodne pozadu. Latku s ditetem musite doma probrat tak jak jste nejlepe schopen a pak ho nechat vypracovat ukol. A opravu nechat na uciteli. Co se tyce online skoly tak a ucitele ve skole je to proveditelne, ale ne 100% vetsina maseho ucitelskeho zboru jsou zeny a tak jista cast cca 20% ma potomky do 13 let. Takze by se prepla do modu OCR a jejich prace pro Vase deti by skoncila. Jak by jste tento problem resil? Jak resit online vyuku terminove. Dve deti doma rodic prace u domu to je nutnost tri PC jinak to nepujde. Ale je fakt, ze i zaznam teto hodiny by byl lepsi nez nic.

9 1
možnosti
PA

Vy asi nemáte děti, že? Opakování už neprobíhá. Teď už děti dělají úkoly z nové látky. Tedy z toho, co se měly doma naučit samy. To je ale na prvním stupni ZŠ nereálné. Takže je to nejdříve musíte naučit (učitelé to vzdáleně neudělají ať si o tom myslíte cokoliv) a pak dohlédnout, že správně vypracovaly úkol. A když ne, znovu vysvětlit. Tak si nechte ty knížecí rady. My co máme děti víme, k čemu jsou úkoly.

6 2
možnosti
TK

Chápu, naštvala vás jedna učitelka. Docela mě ale překvapila věta "Jen jedna učitelka se rozhodla, že je bude dávat na server Bakalářů - do dokumentů, kam nikdo z nás nechodí." A kde jinde jste se "všichni" dozvídali informace o prospěchu, úkolech, písemkách, případných zaneškaných hodinách, třídních schůzkách, sděleních školy..? Pokud vím, tak bakaláři jsou oficiální informační kanál mezi školou a rodiči. Vaše škola to má jinak? (Já se dvěma dětmi mán aplikaci Bakaláři nainstalovanou v mobilu a všechny nové známky, úkoly či zprávy tam vyskočí, nelze je přehlédnout.) Předpokládám také, že vás řefitel školy oficiální cestou (u nás to byli právě Bakaláři) musel informovat o přerušení prezenční výuky a formách náhradní výuky. A v tomto oficiálním sdělení máte uveden jaký způsob zadávání úkolů? Pokud tam Bakaláři uvedeni nebyli (když tam tedy "nikdo " nechodí, tak asi ne) pak si samozřejmě stěžujte na postup učitelky u ředitele školy.

8 0
možnosti
TK

A ještě taková vložka. Sám ve svém profilu píšete, že vás rodiče dali vyučit na kuchaře a že vás ten obor mírně řečeno za srdce nechytl, ale že jste měl štěstí na lidi a nakonec jste se v oboru našel. Z vlastní zkušenosti ale jistě víte, že odhadem minimálně tak 2/3 lidí takové štěstí nemá, že by si svůj obor zamilovali. Je to logicky u proto, že většina děcek v 15 nemůže tušit, co by je v životě mohlo bavit a ještě se tím dalo uživit rodinu. A nebo nějaké přání má, ale není na "vysněnou" školu přijato, a nebo ho rodiče přinutí jít na jiný obor. No a u učitelů to bude nepochybně podobné, velká část se učiteli stala pod vlivem rodičů, nebo jednoduše proto, že na pajdák berou skoro každého. Takže jako mnoho jiných lidí to pivolání dělá jednoduše proto, že nemají jinou možnost. Jejich přístup pak tomu musí odpovídat.

1 0
možnosti
PT

Naše děti jsou dělníci a platí učitele, proč to našim dětem neusnadníte? Jste normální? Nebo jenom zpovykaný rodič co má doma malého genia a všichni kolem dokola jsou povinni kolem něho skákat? Si toho svého dárečka užijte!

2 3
možnosti
OU
SN

Jsem učitelka. Učím naplno, normálně podle tématických plánů. Střídám jednu výkladovou online hodinu a jednu hodinu se zadaným domácím cvičením. První úkoly jsem zadávala 13.3 (školy uzavřeny od 11.3., dva dny jsem věnovala školení, samostudiu nového systému a přípravě výuky), a od té doby mám pravidelný kontakt se třídami několikrát týdně.

Nepopírám, že zřejmě někde existují učitelé, kteří nedělají nic nebo jen zadají stránky k procvičení. Ale takoví na mé škole nejsou a takoví nejsou ani na škole mých dětí.

Musím ale říct, že mně podobné články, ve kterých mě někdo šmahem odsoudí a označí za flákače, neskutečně uráží a vadí. ;-€

A ještě jedna věc, učitelů je nedostatek, velká část kolegů na naší škole spadá věkem do ohrožené skupiny. Ač bych se já osobně chtěla vráti do školy co nejdříve, kvůli kolegům mi to přijde bezohledné. Protože je pravda, že od dětí opravdu chytneme vše...;-(

8 6
možnosti
VV

Pan Pálka píše pouze o své vlastní zkušenosti a zmiňuje i to, že ví, že na jiných školách to funguje a nechce házet všechny učitele do jednoho pytle. Pochopil jsem ho tak, že se obrací na ty učitele, kteří se současné situaci nedokázali přizpůsobit. Z vaší reakce vyplývá, že vás se to netýká. Není proto důvod, aby vás jeho příspěvek urážel.

6 0
možnosti
OU
SN

Také učím profilový předmět, bohužel. A ano, také kolegům tělocvikářům občas velmi závidím... A přiznávám, že nejen v době krize. ;-D Když já holt byla spíš na ty vědy, než na nějaký sport, no. ;-D

A ano, také pracují víc než v běžném roce, protože všechno vytvářím od nuly...

4 0
možnosti
RK

Byla bych ráda, kdyby se také k celé diskuzi vyjádřil pan Pálka. Dokázal to tak odborně zhodnotit, tak čekám nějaké další odborné argumenty.

3 0
možnosti

Nechci omlouvat školy, ani ministerstvo. Je to různé škola od školy. Ale asi by nebylo od věci připomenout, že stále existuje určité procento špatného pokrytí ČR internetem. Bydlím 50 km od Prahy na Rakovnicku, a 6 let posíláme na operátory žádosti (i spolu s OÚ) na zesílení signálu. Celou tu dobu mám jen jeden kout místnosti v dvougeneračním domě, kde mi fachčí počítač a mobil. Určitě nejsem jediná. Kamarádi na Šumavě - totéž. Operátorům totiž venkov nestojí za investice. A další věc: sousedka se mi u kávičky málem rozplakala - má 3 letou holčičku, spádovostí by patřila do sousední Mšece do MŠ, ale tam mají plno - a takové jsou dnes zákony, že ji do školky prostě můžou odmítnout. Tak vozí malou 17 km daleko k mamince. Tak někde je spádovost povinností a někde ne? A to vůbec neřeším počítačovou gramotnost. Na školách se tato učí jen najde-li se nějaký nadšenec z řad učitelů. V mnoha případech uměli žáci mnohem víc, než kantoři. Jenže víc to takto bylo ve městech. Na venkově je IT učitelů opravdu maloučko. Vidíte, že to nemají na venkově lehké ani školy, ani rodiče, ani děti. Kam půjdou peníze od EU na pokrytí signálem? Kdy se začnou projednávat důležité zákony taky pro venkov a ne jen pro velká města? Takhle bych se mohla ptát dál a dál. Kantoři i rodiče do toho pandemií spadli ze dne na den. Oboje mají dost práce a nepomůže házet to na sebe navzájem, jako horký brambor. Kde je vůle, tam je domluva, a kde je domluva, najde se i cesta.

6 0
možnosti
MH

Já myslím, že vina je na na ministerstvu školství. Roky se do něj pumpují miliardy, aby vytvořilo podmínky a nic. Neexistuje systém na podporu domácí výuky, který by mohl být i mimo krizi využívaný třeba na doučování, procvičování ... Něco jako jednotný informační systém. Máme fakulty, ústavy ... Ty už roky mohly vymýšlet tento systém, programy, ukázkové lekce ... Na to v době krize mohli učitelé navázat. Bohužel tyto technologie ve školství nejsou. Tady ministerstvo zaspalo a spí "úspěšně" už nějakých 20 let. Co bude dál ? Vznikne nějaký tendr za pár miliard a výsledkem budou vyhozené peníze za něco, co bude předražené a nefunkční, tak jako vše, z poslední doby.

5 0
možnosti
  • Počet článků 81
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3439x
Jmenuji se Radek Pálka a vítám vás na svém blogu o vaření, kuchyni, gastronomii a tak obecně.

Jak to začalo.....

Někde v mých 6-7 letech si rodiče vzali do hlavy, že strašně chci být kuchařem :-). 

Moje mamka byla vyučenou cukrářkou. Avšak po vyučení cukrařinu dělala jen velmi krátce a když přišla v roce 1971 do jiného stavu s bratrem, přestala cukrařinu dělat profesionálně a již se k tomu nikdy naplno nevrátila. 

Nicméně v osmdesátých letech si mamka tajně doma přivydělávala pečením dortů na zakázku. A já, jako dnešní dítě z reklamy jsem se kolem ní motal a asi tím si všichni vzali do hlavy, že kuchařina mě strašně baví a že nic jiného vlastně ani dělat nechci :-). 

Zvláštní je, že pokud je člověku něco dlouhodobě podsouváno, tak tomu začne věřit.  Na konec jsem byl i já tím, který začal říkat, že si od dětství přeje být kuchařem. Možná tomu i tak bylo. Já vlastně ani nevím.

Každopádně se tak i přes některé komplikace stalo a jsem tomu rád.  A z nutnosti je životní láska.

Upřímně láska na první pohled to úplně nebyla.

Díky sametové revoluci v roce 1989 jsem sice nastoupil do chrudimské hotelové školy, ale na příbuzný obor řezník. 

No, nebudu rozebírat má studia. Ale řezníkem jsem se po pár peripetiích vyučil a rok na to jsem udělal rozdílové zkoušky a vyučil se i kuchařem. 

Mým štěstím bylo, že jsem hned po vyučení nastoupil do Restaurantu Grill Duran v Hradci, Králové, kde jsem nejprve řezničil a postupně se přibližoval do kuchyně, až jsem bourání masa úplně pověsil na hřebík. 

Mým druhým největším životním štětím /první je moje manželka/ bylo, že jsem měl to štěstí a dostal jsem se do kuchyně v Duranu, kde vládl tehdy asi třicetiletý šéfkuchař Jiří Syrový.

A díky němu a díky jeho přístupu ze z nutnosti stala LÁSKA NA CELÝ ŽIVOT.

www.sefkucharuvdenik.cz

Seznam rubrik